پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

قاپ زنی از زنان بی احتیاط

  • کد خبر: ۱۱۱۲۶۵
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
قاپ زنی از زنان بی احتیاط
مجریان نظم و امنیت شهری مشهد، عاملان ۲ گروه سرقت‌های سریالی را شناسایی کردند و به دام انداختند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ 

پرده اول: سارق در سایه

زنان پلیس، کلانتری بانوان مشهد را برای رصد میدانی حوزه استحفاظی خود ترک کردند. رفتار مشکوک زنی جوان نظر یکی از مأموران را جلب کرد و همین موضوع موجب شد تا ضابطان قضایی به سراغ او بروند.
زن جوان بدون اینکه مأموران به او مظنون شوند به سؤالات آن‌ها پاسخ داد، اما آنچه از رفتارش پیدا بود، کاسه‌ای زیر نیم کاسه داشت. زنان پلیس برای بررسی بیشتر لوازم همراه این فرد مشکوک که یک کیف دستی بود را مورد بررسی قرار دادند و یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند به همراه مقداری وجه نقد را از آن کشف کردند.

اگرچه همه چیز عادی بود، اما به دست آمدن یک سرنخ، پرده از راز اقدامات مجرمانه و سریالی این زن برداشت. جرائمی که خیلی زود با پیدا شدن گوشی تلفن همراه سرقتی داخل کیف زن جوان بر ملا شد.
در ادامه بررسی‌ها نیز معلوم شد، کیف دستی زنانه حاوی گوشی تلفن همراه و پول نقد نیز سرقتی است و متهم آن را ساعتی قبل از یک مجتمع تجاری سرقت کرده است. زن جوان که دیگر راهی جز بیان حقیقت نداشت، راز سرقت‌های تیزدستانه خود را فاش کرد.

متهم پس از انتقال به کلانتری بانوان در بازجویی پلیسی گفت که طعمه هایش را در امکان عمومی شناسایی می‌کرده و زمانی که حواسشان به خرید پرت بوده کیف دستی آن‌ها را سرقت می‌کرده است. زن سارق بعد از انجام عمل مجرمانه خود محتویات کیف‌ها را برداشته و کیف را نیز در سطل زباله می‌انداخته است.
زنان پلیس در اقدام بعدی خود به سراغ مخفیگاه این فرد رفتند و در بازرسی از محل چهار دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی را کشف و ضبط کردند. متهم در آخرین اقدام مجرمانه خود یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی را به مستأجرش به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان فروخته بود.
در زمان حضور مأموران در مخفیگاه متهم مال خر اموال مسروقه به خانه او مراجعه کرد که مجریان قانون در این لحظه این فرد را نیز دستگیر کردند.

پرده دوم: انباری گوشی‌ها در کیف دستی

مأموران گشتی کلانتری احمد آباد در پی دریافت چند مورد گزارش گوشی قاپی از سوی سارقان موتورسوار، به بررسی چند خیابان و کوچه پرداختند. رصد میدانی ضابطان قضایی در کلانتری شانزدهم مشهد ادامه داشت تا اینکه مأموران به زنی جوان که کنار خیابان نشسته بود، مشکوک شدند.
مجریان قانون به سراغ این فرد رفتند و زن در پاسخ به سؤالات مأموران به ضد و نقیض گویی افتاد. همین رفتار مشکوک موجب شد تا مأموران کیف دستی زن را مورد بازرسی قرار دهند که از داخل آن پنج دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد.

زن جوان مدعی بود که گوشی‌های تلفن همراه متعلق به اوست، اما خیلی زود مشخص شد، این گوشی‌ها به تازگی در هسته مرکزی شهر سرقت شده اند. اما اینکه زن جوان چه نقشی در این سرقت‌ها داشت معمایی بود که با انتقال این فرد به کلانتری در بازجویی‌های پلیس حل شد.
متهم در اظهاراتش اعتراف کرد که شوهرش با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به گوشی قاپی کرده و برای اینکه کسی به او مظنون نشود گوشی‌های سرقتی را تحویل زن می‌داده است. مأموران در بازرسی محل نیز موتورسیکلت متعلق به شوهر این زن را هم که پشت شمشاد‌ها مخفی سازی شده بود، کشف و توقیف کردند.

پرده آخر: سارقان شانسی برای فرار ندارند

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به این دو پرونده سرقت گفت: متهم پرونده اول که زنی جوان است به همراه همدستش از سوی مأموران کلانتری بانوان به دام قانون افتاده است که پس از تکمیل تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار داده می‌شوند. این زن سارق تاکنون به هشت فقره سرقت گوشی تلفن همراه در نقاط مختلف مشهد اعتراف کرده است.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: متهمان پرونده دوم نیز که یک زن و مرد دیگر هستند به همراه مستندات کشف شده و پنج دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی به دادسرا معرفی شدند و تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری شوهر زن جوان که مهره اصلی این پرونده سرقت است، ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->